Reklame:

Glyphosati, Drite jeshile nga Gjykata e BE-se. “Analiza perjashton rrezikun kancerogjen”

“Nuk ka elementë që të zhvlerësojnë legjitimitetin e përdorimit të glifosfatit”. Kështu shprehet aktvendimi i Gjykatës Evropiane të Drejtësisë mbi herbicidin i cili për shumë vite është diskutuar në të gjithë botën e cila prek politikën dhe zgjedhjet e saj, ekonominë dhe, jo më pak, natyrisht, shëndetësinë.

Kjo u vendos nga Gjykata e Drejtësisë e BE-së me një fjali të shqiptuar (1 tetor 2019) për një çështje të ngritur nga Gjykata Penale e Foix, në Francë, e cila përfshinte aktivistë të ndryshëm mjedisorë.

Aktivistë të ndryshëm të mjedisit, anëtarët e grupit “Faucheurs volontaires anti OGM ariègeois” (korrës anti-OMGJ të Ariège), akuzohen se kanë dëmtuar kompanite e herbicideve që përmbajnë glifosfat (konkretisht, “Roundup”) në ambientet tregtare të vendosura në qytetet e Pamiers, Saint-Jean du Falga dhe Foix (Francë). Militantët akuzohen se përkeqësojnë të mirën e të tjerëve.

Konkretisht, ai shpreh dyshime për pajtueshmërinë me parimin e lartpërmendur të rregullave të rregullimit të produktit për mbrojtjen e bimëve, i cili, sipas interpretimit të tij,

i) i atribuon prodhuesit të produktit që do të hidhet në treg një pershkrim shume te gjere dhe te hollesishem në lidhje me identifikimin e substancës të cilën ai e quan “substancë aktive” e produktit të tij;

ii) të sigurojë që analizat dhe vlerësimet e përfshira në dosje janë dhënë nga prodhuesi, në mungesë të një kundër-analize të pavarur dhe publicitet të mjaftueshëm; 

iii) nuk garantojnë një konsideratë të mjaftueshme të pranisë së substancave më aktive në të njëjtin produkt dhe të “efektit të mundshëm të koktejrit” që mund të rrjedhin nga kjo rrethanë,

iv) nuk garantojnë kryerjen e testeve të mjaftueshme në lidhje me toksicitetin afatgjatë. afat.

Në gjykim, Gjykata vëren, si pikë paraprake, se është detyrë e legjislaturës së BE-së, kur të miratojë rregulla që rregullojnë vendosjen në treg të produkteve për mbrojtjen e bimëve, të respektojë parimin e parakushtit, në mënyrë të veçantë për të garantuar një nivel të lartë mbrojtjeje të shëndeti i njeriut. Prandaj, këto rregulla duhet të krijojnë një kornizë rregullatore që lejon autoritetet kompetente të kenë prova të mjaftueshme për të vlerësuar rreziqet shëndetësore që vijnë nga përdorimi i këtyre produkteve.

Gjykata më pas konstaton se kur aplikanti paraqet një kërkesë për autorizim në lidhje me një produkt për mbrojtjen e bimëve, aplikanti kërkohet të deklarojë çdo substancë të përfshirë në përbërjen e atij produkti, i cili përputhet me kërkesat e përcaktuara në rregulloren për produktet e mbrojtjes së bimëve, në mënyrë që ai, në kundërshtim me premisën në të cilën gjykata referuese mbështetet, ajo nuk ka mundësinë të zgjedhë në diskrecionin e saj se cila komponentë e produktit në fjalë duhet të konsiderohet si një substancë aktive për qëllimet e shqyrtimit të kësaj kërkese.

Gjykata shton se nuk është e qartë se kërkesat e përcaktuara me atë dispozitë janë të pamjaftueshme për të qenë në gjendje të identifikojnë në mënyrë objektive substancat në fjalë dhe të sigurojnë që substancat që luajnë një rol efektiv në veprimin e produkteve për mbrojtjen e bimëve janë marrë në konsideratë vlerësimi i rreziqeve që vijnë nga përdorimi i këtyre produkteve.

Prandaj, Gjykata deklaron se zgjedhjet e bëra nga ligjvënësi i BE-së në lidhje me detyrimet e vendosura ndaj aplikantit, në lidhje me identifikimin e substancave aktive që janë pjesë e përbërjes së produktit për mbrojtjen e bimëve, subjekt i aplikimit të tij për autorizim, nuk pësojnë gabime të dukshme të vlerësimi.

Gjykata më pas verifikon nëse rrethanat e pretenduar se ato nuk janë marrë në konsideratë dhe se ato nuk janë analizuar në mënyrë specifike nuk përputhen me parimin e parandalimit efektet e akumulimit të disa substancave aktive të përfshira në një produkt për mbrojtjen e bimëve («efekti koktej») .

Si rrjedhim, Gjykata vazhdon, procedurat e autorizimit për një produkt për mbrojtjen e bimëve duhet domosdoshmërisht të përfshijnë një vlerësim jo vetëm të efekteve të duhura për substancat aktive të përmbajtura në atë produkt, por edhe për efektet kumulative të këtyre substancave dhe efektet e tyre kumulative me përbërësit e tjerë të produkti i thënë Prandaj, rregullorja për produktet e mbrojtjes së bimëve nuk vuan nga një gabim i dukshëm i vlerësimit edhe në këtë drejtim .

Gjykata kujton se, nga njëra anë, legjislatura e BE-së synonte të kornizonte cilësinë e testeve, studimeve dhe analizave të paraqitura në mbështetje të një kërkese bazuar në rregulloren e produkteve për mbrojtjen e bimëve dhe se, nga ana tjetër, Shteti Anëtar  duhet të bëjë një vlerësim të pavarur, objektiv dhe transparent të kësaj kërkese në dritën e njohurive aktuale shkencore dhe teknike, ndërsa Autoriteti Evropian i Sigurisë së Ushqimit (EFSA) duhet të marrë një vendim duke marrë parasysh gjendjen aktuale të njohurive shkencore dhe teknikat. Për këtë arsye është përgjegjësi e autoriteteve kompetente, në veçanti, të marrin parasysh të dhënat shkencore më të besueshme në dispozicion, si dhe rezultatet më të fundit të hulumtimit ndërkombëtar,

Gjykata vëren gjithashtu se Shteti Anëtar raportues po përgatit një raport raport vlerësimi i cili i përcillet Shteteve të tjera Anëtare dhe EFSA. Për më tepër, për të arritur në konkluzionet e tij, ky i fundit mund të organizojë një konsultë me ekspertë dhe t’i kërkojë Komisionit të konsultohet me një laborator referencë të Komunitetit, të cilit kërkuesit mund t’i kërkohet të sigurojë mostra dhe metoda të analizës. Këto përfundime jepen gjithashtu për Shtetet Anëtare. Më në fund, Komisioni mund të rishikojë miratimin e një substance aktive në çdo kohë, veçanërisht nëse, nën dritën e njohurive të reja shkencore dhe teknike, ka arsye të besohet se substanca nuk plotëson më kriteret e miratimit të parashikuara në rregulloren e produktit mbrojtjes së bimëve.

Prandaj, Gjykata deklaron se rregullorja për produktet e mbrojtjes së bimëve nuk ndikohet nga një gabim i dukshëm i vlerësimit edhe në pjesën që parashikon që testet, studimet dhe analizat e nevojshme për procedurat e miratimit të një lënde aktive dhe autorizimin e një produkt për mbrojtjen e bimëve sigurohet nga aplikuesi, pa imponuar sistematikisht performancën e një kundër-analize të pavarur. Sa i përket qasjes në informacionin e përfshirë në aplikime, Gjykata vëren se rregullorja për produktet e mbrojtjes së bimëve në mënyrë të qartë i referohet dispozitave të direktivës në lidhje me qasjen e publikut në informacionin mjedisor2. Sipas kësaj të fundit, Shtetet Anëtare nuk mund të parashikojnë që një kërkesë hyrje në lidhje me informacionin mbi emetimet në mjedis duhet të refuzohet për arsye që lidhen me mbrojtjen e konfidencialitetit të informacionit tregtar ose industrial. Ky rregull specifik është i zbatueshëm në veçanti për studimet që synojnë vlerësimin e dëmit të përdorimit të një produkti për mbrojtjen e bimëve ose praninë e mbetjeve në mjedis pas aplikimit të këtij produkti.

Prandaj, Gjykata deklaron se regjimi i vendosur nga ligjvënësi i BE-së për të garantuar hyrjen e publikut në elementet e dosjeve të aplikimit, të rëndësishme për vlerësimin e rreziqeve që vijnë nga përdorimi i një produkti mbrojtës bimor, nuk ndikohet nga një gabim i dukshëm i vlerësimit .

Më në fund, Gjykata thekson se një produkt për mbrojtjen e bimëve mund të autorizohet vetëm nëse tregohet se nuk ka ndonjë efekt të dëmshëm të menjëhershëm ose të vonuar në shëndetin e njeriut dhe se prova e tillë duhet të sigurohet nga aplikuesi. Sidoqoftë, siç vëren nga Gjykata, nuk mund të konsiderohet se një produkt për mbrojtjen e bimëve përputhet me këtë gjendje nëse paraqet një formë kancerogjeniteti ose toksiciteti afatgjatë.

Gjykata deklaron se, i takon autoriteteve kompetente, kur shqyrtojnë kërkesën për autorizimin e një produkti për mbrojtjen e bimëve, të verifikojnë se elementët e furnizuar nga aplikanti , përfshirë testet, analizat dhe studimet në lidhje me produktin, në radhë të parë, janë të mjaftueshme për të përjashtuar, në dritën e njohurive të tanishme shkencore dhe teknike, rrezikun që ky produkt të paraqesë kancerogjen ose toksicitet të këtij lloji .

Gjykata konkludon se një ekzaminim i pyetjeve të paraqitura nga gjykata kombëtare nuk zbulon ndonjë element të aftë të ndikojë në vlefshmërinë e rregullores për produktet e mbrojtjes së bimëve.