Në fillimin e saj, Politika e Përbashkët Bujqësore (CAP) synonte të ushqente mijëra evropianë pas dëmeve të shkaktuara nga Lufta e Dytë Botërore. Ky qëllim u arrit brenda disa viteve, duke çuar në mbiprodhim masiv.
Që nga vitet 1960, CAP është mekanizmi kryesor mbështetës për fermerët në Bashkimin Evropian (BE). Ndërsa paga mesatare e fermerëve vazhdon të bjerë, çmimet e ushqimeve mbeten të paqëndrueshme dhe ndryshimi i klimës ndikon në prodhimin e bimëve, mbështetja e vazhdueshme për një sektor në vështirësi është thelbësore. Megjithatë, pagesa direkte, të cilat përbëjnë shtyllën e parë të CAP dhe kapin afërsisht 75% të buxhetit aktual të CAP, nuk shpërndahen në mënyrë të barabartë. Ata janë të keq orientuar, duke i nxitur fermerët të përmbushin vetëm kërkesat minimale të politikës pa kontribuar në mbrojtjen e mjedisit dhe klimës.
Kjo është arsyeja pse Evropa ka nevojë për një ndryshim te fondeve te CAP që shpërblen fermerët për sigurimin e ushqimit të mirë dhe të shëndetshëm, si dhe për kujdesin për të mirat tona publike, si tokat tona, biodiversitetin ose burimet ujore. Bujqësia organike kontribuon në një sektor të qëndrueshëm të ushqimit dhe bujqësisë duke kënaqur preferencat e qytetarëve. Megjithatë, një konvertim në shkallë të gjerë në organik është i mundur vetëm nëse ambicia e CAP-së rishikohet lart, duke lejuar më shumë fermerë të bëjnë përpjekjet dhe investimet e nevojshme shtesë. Rishikimi i CAP duhet të shpërblejë fermerët që japin mallra publike.
Vizioni i lëvizjes organike për CAP të ri
Që nga krijimi i saj, CAP ka pësuar reforma të rëndësishme. Krijimi i Zhvillimit Rural (Shtylla 2) ishte vendimtare për zhvillimin e bujqësisë organike dhe praktikave të tjera të qëndrueshme të bujqësisë. Në vitin 2013, komponenti i ri ‘gjelbërimi’ u shtua në pagesa direkte. Sidoqoftë, për shkak të ambicies së ulët të kërkesave për gjelbërim, ajo nuk ka çuar në një ndryshim të vërtetë në praktikat e bujqësisë. Për ta bërë CAP-in një politikë që jep objektiva social, ekonomik dhe mjedisor, duhet të bazohet në propozimin e Komisionit të Qershorit 2018 për të ngritur nivelin e ambicies. Ai duhet të përfshijë të ashtuquajturin ‘Model i ri i Dorëzimit’ dhe të shkojë edhe më tej duke balancuar ambiciet mjedisore me një kornizë të fortë të bazuar në rezultate.
Rezultat të orientuar
Futja e një ‘modeli të ri të dorëzimit’ bazuar në rezultatet e BE-së është një ndryshim i madh. Sistemi aktual i bazuar në menaxhim centralizon fuqinë brenda Komisionit Evropian, ndërsa modeli i ri do të decentralizojë fuqinë. Dhënia e një fleksibiliteti më të madh për Shtetet Anëtare dhe rajone në hartimin e planeve të tyre strategjike mund të ndihmojnë në përshtatjen e CAP me realitetet lokale. Sidoqoftë, kjo qasje mund të ketë sukses vetëm me një qeverisje të fuqishme evropiane për të shmangur copëzimin e sektorit bujqësor të BE-së, për të siguruar një fushë të barabartë dhe për të shmangur një “garë në fund” midis shteteve anëtare.
Pagesat direkte, të cilat arrijnë në gati 75% të buxhetit aktual të CAP, nuk shpërndahen në mënyrë të barabartë
Për më tepër, treguesit e përdorur për të matur objektivat mjedisorë, social dhe ekonomik të CAP duhet të lidhen me ndikimet aktuale sa më shumë që të jetë e mundur. Kjo do të sigurojë që masat që kanë një efekt real në tokë shpërblehen financiarisht. Për më tepër, lista e treguesve të CAP duhet të vlerësohet dhe plotësohet në baza të vazhdueshme. Gjatë fazës së projektimit të Planeve të tyre Strategjike të CAP, Shteteve Anëtare gjithashtu duhet tu kërkohet të analizojnë shëndetin e sektorit të tyre bujqësor organik, duke i lejuar ata të hartojnë strategji për zhvillimin e mëtejshëm të sektorit.
Trajtimi i shkaqeve më shumë sesa trajtimi i simptomave
Rishikimi i CAP duhet të shpërblejë fermerët që japin mallra publike dhe të lënë pas logjikën e kompensimit të fermerëve vetëm për “të ardhurat e humbura”. Eshtë e rëndësishme të lejoni që Shtetet Anëtare të ofrojnë prime tërheqëse për fermerët që dëshirojnë të bëjnë më shumë për mjedisin dhe klimën. Duhet të inkurajohet një kombinim i mjeteve të ndryshme të dy shtyllave të CAP, siç janë masat shumë-vjeçare agro-mjedisore të Shtyllës 2, për shembull për shndërrim në bujqësi organike, dhe eko-skemën vjetore (një mjet i ri që mund të mbështesë të qëndrueshëm praktika, siç është bujqësia organike) e Shtyllës 1.
Shmangia e një gare në fund
Masat mbrojtëse të forta duhet të kundërpeshojnë fleksibilitetin e rritur të CAP. Eko-skemat duhet të përcaktohen më mirë dhe të favorizojnë sistemet bujqësore që ofrojnë shumë përfitime mjedisore, përfshirë bujqësinë organike dhe agroekologjinë. Për më tepër, CAP i ri duhet të ruajë dhe forcojë parimin ‘pa mbrapa’ që siguron që Shtetet Anëtare nuk mund të mbështesin masat apo ambiciet ekzistuese mjedisore.
Votimi zhgënjyes nga Komiteti i mëparshëm i Bujqësisë i Parlamentit Evropian
Në prill 2019, Komisioni i mëparshëm për Bujqësi dhe Zhvillim Rural (COMAGRI) votoi ndryshimet në propozimin e CAP nga Komisioni. Lëvizja organike evropiane konstaton se këto janë të papërshtatshme për të përmbushur sfidat mjedisore dhe nevojat e sektorit. Disa elementë pozitivë të votës së Komitetit të AGRI përfshijnë vendosjen e 20% të pagesave direkte për Eko-Skemat dhe kufizimin e fleksibilitetit për lëvizjen e parave nga Shtylla 2 në Shtyllë 1. Megjithatë, mirëmbajtja e modelit të pagesave direkte dhe vullneti për të atribuimi së paku 60% e buxhetit të Shtyllës 1 ndaj “përkrahjes së të ardhurave” të pahijshme tregon se qasja “si zakonisht” e biznesit mbizotëronte me Komitetin e kaluar AGRI. Për më tepër, duke hequr Zonat e Detyruara të Fokusit Ekologjik të mëparshëm (EFA) dhe duke kufizuar mbrojtjen e ligatinave dhe tokave të peatlands në zonat Natura 2000.
Përbërja e Parlamentit Evropian ka ndryshuar me zgjedhjet në maj 2019. Kjo do të thotë që Anëtarët e sapozgjedhur të Parlamentit Evropian do të kenë fjalën e tyre në procesin e reformës para votimit përfundimtar në plenar në fillim të vitit 2020. Në kohën e shkrimit të këtij artikull, një raportues i ri dhe raportuesit hije do të emërohen në tre rregulloret që përbëjnë reformën e CAP, konkretisht Organizata e Tregjeve të Përbashkët (CMO), Rregullorja horizontale dhe planet strategjike.
Në lidhje me rregulloren e Plane Strategjike, e cila është më e diskutueshme, ndryshimet e reja të kompromisit mund t’i shtohen raportit origjinal të komitetit AGRI. Bisedimet brenda Parlamentit Evropian gjithashtu mund të ndikojnë në votim pasi Komiteti për Mjedisi, Shëndetin Publik dhe Sigurinë e Ushqimit (COMENVI) është një komitet i shoqëruar nën rregullin e procedurës 57. COMAGRI dhe COMENVI do të duhet të bashkëpunojnë për çështjet më të ngutshme, siç janë Arkitektura e gjelbër e CAP, për të siguruar një qasje gjithëpërfshirëse dhe një pozicion të përbashkët përpara negociatave trilogjike me Komisionin dhe Këshillin, të parashikuara në vitin 2020.
IFOAM EU përpiqet të ndikojë në ndryshimet e reja të kompromisit në mënyrë që të sigurojë që masat mjedisore nga të dy shtyllat janë ambicioze dhe të dizajnuara në mënyrë efektive. Për më tepër, ne synojmë përfshirjen në kompromiset përfundimtare të një detyrimi që të gjithë Shtetet Anëtare të bëjnë një analizë të prodhimit të sektorit të tyre organik, kërkesës dhe nevojave të pritura brenda kornizës së Planeve të tyre Strategjike Kombëtare.
https://www.bioecoactual.com/en/2020/01/30/prospects-for-the-common-agricultural-policy-2021-2027-why-the-cap-needs-a-radical-reform/