Reklame:

Produktet organike ne tregun boteror – Tendencat e vezhguara ne vitet e fundit

Në nivel global, bujqësia organike vazhdon të rritet dhe ka arritur një pranim të gjerë midis fermerëve , konsumatorëve, aktorëve të tregut dhe politikëbërësve. Sipas të dhënave më të fundit të disponueshme (2017) gati 70 milion hektarë janë nën administrimin organik bujqësor, dhe kjo përbën 1.4 përqind të tokës bujqësore globale. Tregu organik u rrit në më shumë se 92 miliardë euro në vitin 2017. Të dhënat e vitit 2018 do të paraqiten në 12 shkurt, në 17:00 në BIOFACH në Nürnberg.

Bujqësia organike, e cila u shfaq në dekadat e para të shekullit të kaluar (Vogt 2000), vazhdon të rritet globalisht dhe ka arritur pranim të gjerë midis fermerëve, konsumatorëve, aktorëve të tregut, politikëbërësve dhe publikut në shumë vende. Bujqësia organike ka fituar vëmendje dhe mbështetje zyrtare në vitet e kaluara, veçanërisht që nga viti 2000.

Instituti i Kërkimeve të Bujqësisë Organike FiBL ka përpiluar dhe botuar të dhëna për bujqësinë organike bazuar në burimet e të dhënave kombëtare dhe të dhënat nga certifikuesit ndërkombëtarë çdo vit që nga viti 2000. Të dhënat publikohen çdo vit në një libër vjetor (Willer & Lernoud 2019) dhe në internet (FiBL 2019) . Sipas sondazhit të fundit të FiBL për bujqësinë organike të çertifikuar në të gjithë botën, që nga fundi i vitit 2017 shitjet organike të ushqimit dhe pijeve arritën në 92 miliardë euro.

Tendencat aktuale të tregut të vëzhguara gjatë viteve të kaluara përfshijnë rritjen e vazhdueshme, rritjen e aksioneve organike të tregut, rritjen e importeve dhe shitësit e përgjithshëm që fitojnë rëndësi si kanali i marketingut. Zhvillime të tjera të rëndësishme janë që zona organike dhe aksionet e tregut përdoren gjithnjë e më shumë për të demonstruar përparimin drejt SDGs 2 (zero uri) dhe 12 (konsumi i qëndrueshëm), dhe se, ndërsa përmirësimi i disponueshmërisë së të dhënave organike, duhet të zgjidhen shumë sfida.

Trendet

Trendi 1: Rritja vazhdon – SH.B.A dhe BE tregjet e vetme më të mëdha – Kina është në rritje

Si në të kaluarën, në vitin 2017 vendet me tregjet më të mëdha organike vazhduan të ishin Shtetet e Bashkuara, Gjermania dhe Franca Megjithatë, një prirje e re është që Kina po fiton terren të shpejtë, për shkak të rritjes së interesit të konsumatorit dhe çështjeve të sigurisë ushqimore.

Trendi 2: Aksionet e tregut organik në rritje – aksionet më të larta të arritura në vendet evropiane

Në nivel global, vendet evropiane përbëjnë pjesën më të lartë të shitjeve të ushqimeve organike si përqindje e tregjeve të tyre ushqimore përkatëse. Danimarka ka pjesën më të lartë të tregut organik në nivel global dhe është vendi i parë që kalon notën 10 përqind. Pas Danimarkës, Zvicra dhe Suedia arritën aksionet më të larta në vitin 2017.

Trendi 3: Importet në rritje

Ndërsa ka pak informacion mbi sasinë e importeve dhe eksporteve të produkteve organike, mund të supozohet se importet luajnë një rol gjithnjë e më të rëndësishëm. Në Bashkimin Evropian, tregu po rritet më shpejt se zona e prodhimit. Në Danimarkë, një nga tregjet më të mëdha në Evropë dhe një nga vendet e pakta që ka të dhëna për import; importet janë rritur me 180 përqind midis 2008 dhe 2017; dhe me 20 përqind vetëm në 2016-2017. Mund të supozohet se tendenca është e ngjashme për tregjet e tjera të mëdha.

Kohët e fundit, Bashkimi Evropian ka publikuar për herë të parë të dhëna për importet në Bashkimin Evropian, duke treguar importet në tonë metrikë sipas vendit dhe produktit; të dhënat bazohen në informacionin nga certifikuesit. Pasi që janë të disponueshme vetëm të dhënat e vitit 2017, asgjë nuk mund të thuhet për tendencat akoma. Sidoqoftë, të dhënat tregojnë se 3.3 milion tonë metrikë të produkteve organike janë importuar dhe se një fokus i madh ishte tek produktet ushqimore, një pjesë e madhe e saj nga Kina dhe Ukraina. Për më tepër, importi i frutave tropikale, kryesisht nga vendet e Amerikës Latine, luan një rol të rëndësishëm. Bashkimi Evropian planifikon t’i botojë këto të dhëna rregullisht tani e tutje dhe do të jetë interesante të monitorohen zhvillimet në të ardhmen (Bashkimi Evropian 2019).

Trendi 4: Shitësit e përgjithshëm po fitojnë terren

Figura 4 tregon se rëndësia e kanaleve të ndryshme të marketingut me pakicë (duke përjashtuar shërbimin e ushqimit / hotelierinë) ndryshon nga një vend në tjetrin. Në të kaluarën, vendet me përfshirje të fortë nga shitësit e përgjithshëm treguan rritje të qëndrueshme të tregut organik (p.sh., Austri, Danimarkë, Suedi, Zvicër dhe Mbretëria e Bashkuar). Megjithatë, Franca dhe Italia janë shembuj të mirë të vendeve me rritje të fortë të tregut, ku shitësit me pakicë të specializuar luajnë një rol shumë të rëndësishëm. Sidoqoftë, Franca është i vetmi vend midis atyre të zgjedhur, ku të gjitha kanalet e marketingut gëzojnë një rritje të barabartë.

Në Gjermani, tregu ka hyrë në një periudhë tranzicioni. Supermarketet janë bërë forca lëvizëse në treg, ndërsa shitësit me pakicë të specializuar po përballen gjithnjë e më shumë konkurrencë. Ndërsa në vitin 2014, 33 përqind e të gjitha produkteve organike u shitën në dyqanet ushqimore organike, ky numër u ul në 27 përqind në 2017, kur shitësit me pakicë të përgjithshme shisnin pothuajse 60 përqind të ushqimit organik.

Trendi 5: Disponueshmëria, qasja dhe cilësia e të dhënave përmirësohen, por nevojiten më shumë përpjekje

Ndërsa disponueshmëria e të dhënave, aksesi i të dhënave, shumëllojshmëria e të dhënave dhe cilësia e të dhënave janë përmirësuar ndjeshëm që kur FiBL filloi statistikat e saj globale, ka një numër sfidash që lidhen me mbledhjen e të dhënave organike që duhet të merren. Këto përfshijnë mungesën e të dhënave, mbledhjen e parregullt të të dhënave, të dhënat jo të plota, mungesën e klasifikimeve të zakonshme, mungesën e përkufizimeve të zakonshme dhe të dhënat joekzistente. Për të përmirësuar përdorimin e treguesve “sipërfaqe organike” dhe “shitje organike me pakicë” nga politikë-bërësit për të vlerësuar performancën mjedisore të bujqësisë, nevojiten të dhëna me cilësi më të lartë. Mbështetja më e mirë për mbledhjen e të dhënave nga qeveritë dhe institucionet ndërkombëtare mund të ndihmojë në përmirësimin e situatës.

pikëpamje

Zhvillimi i sektorit organik, i cili ka parë rritjen e vazhdueshme të tregut organik dhe tokës nën administrimin organik, pasqyron natyrën dinamike dhe inovative të ushqimit organik dhe bujqësisë në përgjigje të pritjeve të politikëbërësve dhe kërkesave të konsumatorëve për cilësi të lartë prodhimi i ushqimit.