Reklame:

Koha dhe shkenca faktore vendimtar ne sigurimin e tregut!

Bujqesia dhe eksporti i produkteve te sektorit eshte i lidhur me hershmerine ne te cilen produkti del ne treg. Sa me shpejt produkti del ne treg, me i larte çmimi. Vendendodhja gjeografike dhe kushtet klimaterike jane nje faktor teper i rendesishem i cili ndikon ne pjekjen me te hershme te produktit. Por nje rol gjithashtu teper vendimtar luan teknologjia dhe varietet e kultivuara. Eksperti i Bujqesise Ilir Pilku ka sjelle disa fakte per produktin e shalqinit i cili aktualisht ne vendin tone ka filluar te importohet nga Kreta sepse produkti yne del ne treg 2 jave me vone.

Bazuar në tregtinë dhe shifrat e prodhimit, Evropa konsumon afro 3 milion ton shalqi dhe pak më shumë se 2 milion lloje të tjera të pjeprit në vit.
Në shumicën e vendeve evropiane, importet e shalqinjve janë në rritje. Furnizuesit janë të larmishëm dhe kanalet tregtare janë direkte.

Vendndodhja e prodhuesve mund të jetë vendimtare në përcaktimin e opsioneve më të mira të tregut. Ne fakt, Shqiperia e ka kete favor, i cili duhet shfrytezuar me shume ne te ardhmen. Aktualisht ne tregun Shqiptar sapo ka hyri shalqi nga Kreta te cilet arrijne te prodhojne dhe eksportojne 2 jave perpara Shqiperise.

Kjo e indikon me shume boten akademike te perfshihet ne studime mbi rritjen e teknologjise ne menyre qe kjo diference 2 javore te zvoglohet sa me shume. Nese fermeret e Divjakes do te dilnin sot ne treg do te arrinin te eksportonin me vlera te larta, deri ne 200 lek/kg. Shikoni ne tabele cmimet e burses ne Europen Jug-Lindore qe varion nga 130-220 lek/kg.

Hollanda dhe Mbretëria e Bashkuar marrin shumicën e importeve të tyre nga Brazili. Ndersa Spanja dhe Franca janë më të përqendruara në shalqi nga Maroku dhe furnizuesit e tjerë të Afrikës Veri-Perëndimore. Në kulturen e shalqinit, varietetet mini dhe pa farë po rriten shpejt në kërkesë për shkak të komoditetit dhe madhësisë ‘personale’. Shalqi më të vegjël dhe pa fara janë më të njohurit në publikun masiv në Evropën Veriore. Tregjet etnike kanë ende një kërkesë për shalqinj me farëra, të ngjashme me rajonin e Mesdheut.

Për shalqinj, Gjermania është importuesi më i madh neto (187 milion €), përpara Francës dhe Mbretërisë së Bashkuar. Mbretëria e Bashkuar ka importet më të larta neto të varieteteve të tjera të pjeprit (144 milion €), e ndjekur nga Gjermania dhe Franca.

Furnizuesit kryesorë jo-evropianë të shalqinjve jane Maroku (86 milion €) dhe Brazili (54 milion €), të dyja rritën ndjeshëm eksportet e tyre në Evropë. Maroku ka avantazhin që prodhon shalqi perpara Evropës, pra pak para se të fillojë sezoni Europian.
Sidoqoftë, vendet e tjera gjithashtu mund të përfitojnë në tregtinë e shalqinit me Evropën, sic eshte rasti i Turqise apo Greqise.

Çertertifikimi më i kërkuar për shalqinin është GLOBALG.A.P., një standard ne ferme që mbulon të gjithë procesin e prodhimit bujqësor, nga pmomenti perpara se bima të jetë në tokë deri ne produktin jo të përpunuar. Eshtë gati e pamundur të eksportosh shalqi pa GLOBALG.A.P., pasi është bërë praktikisht një kërkesë standarde për shumicën e supermarketeve.

( Ne foto te ilustruar keni shalqi nga Kreta ne tregun e Tiranes (11 Maj 2020), kalendarin e prodhimit dhe daljes ne treg nga shtetet prodhuese dhe cmimet e burses se Europes Jug-Lindore).